Érték a különbözőség

Neuroharmónia

Mi az a DSZIT terápia?

Ahol a gyermek játszva fejlődik...

2021. október 04. - Mariann Kémenes

Mi is az a DSZIT? (A DSZIT  a Dinamikus szenzoros integrációs terápia rövidítése)

A gyermekek számára változatos sokféle tevékenységet felkínáló kreatív, fantáziadús, örömet okozó terápiás hatású játékfolyamat, mely Ayres módszerén alapul. Nem előre meghatározott feladatsorok gyakorlása zajlik. Központi eleme az örömteli játék. A gyermek saját megoldásainak megtalálását ösztönzi a terapeuta, ez által az idegrendszeri beágyazódás hatékonyabb és hosszútávon fenntartható. 

img_8480.jpg

Célja: az idegrendszer érlelése különböző speciális eszközökkel.

A terapeuta olyan terápiás környezetet hoz létre, melyben maximális teret biztosít a gyermekek belső indíttatásából fakadó mozgása, érzékszervi tapasztalatszerzése számára. A felhasznált eszközök révén, a gyermekek számára olyan ingerlő környezetet biztosít, melyben az éretlen idegrendszerű, testrészeit nehezen koordináló, kudarcokhoz szokott gyermek hamar kedvet kap, hogy részt vegyen ebben a változatos, intenzív, dinamikus játékban.img_8466.jpg

A DSZIT órák változatos játékeszközökkel felszerelt teremben zajlanak, melyben megtalálhatók hinták, csúszdák, mászókák, billenő eszközök, kis és nagy labdák, alagutak, golyófürdők, gördeszkák. stb. Csupa olyan játékszer, amely az egyensúlyi és a taktilis érzékelés számára nyújt ingereket.

A gyermek hintázik, pörög, egyensúlyozik, lendül vagy épp ellenkezőleg csendben ringatózik és álmodozik a hálóban. A mozgás mellett, fejlesztő játékok, mondókák, énekek, hangszerek segítik a gyermek fejlesztését, fejlődését. 

Mit fejleszt a DSZIT, min alapszik a terápia?

A DSZIT a taktilis és egyensúlyérzék ingerlésén keresztül támogatja és segíti az idegrendszer érését.

img_8469.jpgFejleszti és pontosítja

  • a nagy mozgásokat,
  • a szem- kéz koordinációt,
  • a finommotorikát,
  • a tér, irány és formaészlelést.

Fejlődik a gyermekek:

  • figyelmi kapacitása,
  • önkifejező képessége,
  • önszabályozása,
  • érzelmi kiegyensúlyozottsága.

Segíti, hogy kialakuljon a szociális viselkedés, szabálytudat. Javítja az agyféltekék közötti kapcsolatot, így megelőzhető a későbbi magatartási, tanulási probléma.

A terápia elősegíti a koraszülött gyermekek idegrendszeri érését, segíti azokat a gyermekeket, akik figyelem és tanulási problémákkal küzdenek, megkésett beszédfejlődésűek, egyensúly és mozgáskoordinációs zavarral, szenzoros feldolgozási zavarral rendelkeznek, bátortalanok, nehezebben kapcsolódnak társaikhoz vagy mozgásában ügyetlen, esetleg ennek az ellenkezője túl merész és nem érzékeli a veszélyt.

Kiegészítő terápiaként segíthet autizmus, ADHD, étkezési problémák, halmozott sérülések, szorongás és viselkedési problémák esetében.

 

Bővebb információ: www. dszit. hu oldalon

  • Szakirodalom: 
  • Szvatkó Anna: Billenések
  • Ulla Kiesling: Szenzoros integrációs terápia mint dialógus

 

A bejegyzés trackback címe:

https://neuroharmonia.blog.hu/api/trackback/id/tr8216708090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása